tirsdag den 15. november 2016

Undskyld at jeg igen ikke har givet lyd fra mig i lang tid...

...men jeg har været optaget af at lave børn og finde arbejdsglæde.

Det første er gået over al forventning. Jeg fik tvillinger for 5 år siden. Så nu har jeg reden fuld, som min mor siger.

På dårlige dage tilføjer jeg bittert at det samme gælder vaksetøjskurven og bunken af rudekuverter. Men det gælder heldigvis også mængden af kys og kram og kæmpe oplevelser - som rummer alt lige fra selve fødslen til den gang en af drengene havde stoppet en enorm edderkop ned i lommen for "den var sød og skulle med hjem"...

Det sidste - det med at ændre sine negative tanker og finde jobglæde - det er en længere historie. Men konklusionen på det hele er, at det ikke handlede om at være negativ. Det handlede om at jeg var et forkert sted. Man kan sige, at jeg brugte meget tid på at passe ind i noget jeg ikke passede ind i.

Nu er jeg 6 år klogere på mig selv og nu går jeg benhårdt efter et arbejde der skal passe til mig.

Det mest åndsvage er, at svaret har ligget lige foran mine fødder de sidste 6 år. For jeg har jo brugt mange år på at læse om barnløshed og om behandlingsmuligheder med donoræg og om donorbørn og alt muligt andet der er relateret til dette område. Og jeg er jo i al beskedenhen ret god til at opsøge denne viden og til at skille skidt fra kanel. Al den viden vil jeg præsentere på en hjemmeside. Et videnscenter. Så kan andre i samme båd som jeg var, lettere danne sig et overblik og indhente information om dette kæmpe emne.

Så denne blog vil fortsætte med at behandle de to emner jeg for snart 10 år siden præsenterede:

1) Kan man i en alder af 40+ få børn med donoræg? Svaret er for mit vedkommende "ja". Detaljer om rejsen dertil og andre skrublerier om dette emne kan du følge med i her på siden. Der findes meget afsindig spændende viden, som jeg glæder mig til at dele med jer. (De mere hardcore facts om emnet kan du finde på min hjemmeside - som endnu ikke er gået i luften. Jeg skal nok sige til når den er klar).

2) Kan man ændre negative tanker om et arbejde for at finde jobglæde? Til det er svaret for mit vedkommende "nej". Jeg har derfor ændret strategi. Jeg vil skabe mit eget arbejde, som passer til mine evner og mit temperament og til familiens behov. Så på denne blog kan du følge mit projekt med at opstarte som selvstændig og endelig - ENDELIG - finde min rette hylde og finde den berømte jobglæde som jeg har hørt så meget godt om.

God læselyst.

Over and out fra Mokka



Ingen kommentarer:

Send en kommentar